en stannfågel gav sig av...

Även om det inte är särskilt fint väder ännu så längtar jag hem till torpet. Min sommaridyll.
Det är platsen att vara på liksom! Bland skog, älgloppor och grusvägar.
Man kunde (om man ville) gå ut naken och göra solhälsningen utan att en enda sate brydde sig.
Det är långt till närmsta granne men ändå så nära att man kan höra festernas skratt dom ljumna nätterna när man bara satt ute - kollade på stjärnorna, drack öl och lyssnade på California Blue med Roy Orbison på repeat.
 
Jag saknar det mycket faktiskt.
Många undrar hur jag vågade bo där själv, men jag såg det aldrig som något problem.
 
Nu bor jag i Nässjö - TSIHS - Tråkigaste Staden I Hela Sverige!
Här finns inte ens fästingar?!
Nu bor vi ju i ett pundarområde för tillfället...ska ju flytta till gräddhyllan (om det finns i Nässjö?) om 1 månad.
Här kan man inte sova lugnt om nätterna. Jag är räddare här bland 100 människor än jag va på torpet helt ensam.
 
Okej, jag ska bekänna en sak nu....jag va rädd en gång!!!
När jag precis hade somnat en natt och vaknar av att de gamla fönsterrutorna skallrade. Jag trodde min sista stund va kommen, känner hur det börjar skaka i hela huset. Ligger kvar helt blixt stilla, andas inte...bara stirrar rakt ut i det mörka rummet...men inget händer. Jag kikar ut bakom rullgardinen och få syn på grannens 50 highland cattles som rymt och sprungit på mitt hus. DÅ va jag rädd.
 
På tal om nått annat så börjar jag lessna på att Eddy jobbar enbart kväll nu!!! Inne på 4:e veckan nu när han inte har någon som helst sömnrutin. Han vaknar runt 12.00 varje dag, jobbar 14.00-00.00, går och lägger sig cirka 05.00.
Jag har skällt på honom så han borde ju förstå att man inte kan göra så med sitt liv. Efter semestern FÅR han inte jobba kväll mer.....inte bara det att vi i stort sätt aldrig träffas, för jag sitter ju inte uppe till 05.00.
Jag får dessutom hämta honom varje natt....då jag i vanliga fall brukar ha min skönhetssömn!!
Nä nu är Zandra trött på dessa skittider!!!
 
Puss och Kram /Zäta

Kommentarer
Postat av: Fridalingon

Tänk då att ha levt med en kvällsarbetande man i 3 år!! Mer lär det dock bli och jag är lika less som du på deras omvänder levene ;) puss

2013-07-03 @ 21:35:29
Postat av: Zäta

UUUSCH säger jag bara!!! Lider med dig!!!! PUSS

2013-07-03 @ 22:07:28
Postat av: H

Vad tråkigt att han bara jobbar kväll. USCH!

Roligt är dock att du har börjat blogga igen. Fortsätt! :) PUSS

2013-07-04 @ 09:19:27
URL: http://apriilhimlen.blogg.se
Postat av: Sebbe

Haha ni får ju skaffa män som är duktiga på sitt jobb, då kan man bestämma själv hur man vill jobba, höhö

2013-07-04 @ 10:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0